Artykuły

Trzy rzeczy, o których musisz pamiętać, urządzając gabinet

Miejsce do pracy to wyjątkowa, ale także dość problematyczna, przestrzeń. Wszystko przez to, że z jednej strony powinno chwytać za oko, z drugiej tworzyć atmosferę, która sprzyja skupieniu. Podpowiadamy, jak się do tego zabrać.

Zastanów się nad tym, czego potrzebujesz do pracy

Każdy ma inny sposób pracy i inne potrzeby, więc zanim zaczniesz urządzać swój gabinet lub spokojny kącik do pracy, postaraj się zastanowić nad tym, czego rzeczywiście potrzebujesz, żeby wydajnie pracować. Dla jednych będzie to szerokie biurko i krzesło obrotowe w biznesowym stylu, dla innych obowiązkowym elementem wystroju gabinetu będzie wygodny fotel, na którym można rozsiąść się z laptopem.

Zadbaj o atmosferę skupienia

Jak zadbać o atmosferę skupienia? Przede wszystkim minimalizując zbędne i nikomu niepotrzebne bodźce. Co prawda nie każdy jest w stanie wygospodarować w mieszkaniu osobne pomieszczenie i przeznaczyć je na gabinet, ale w większości przypadków da się tak skonstruować przestrzeń, by oddzielić ją od pozostałej części mieszkania. Można oczywiście w tym celu postawić ściankę działową, ale nie jest to konieczne. Nawet przegrody w symbolicznej formie (chociażby parawanów) sprzyjają skupieniu.

Wybierz meble, które są wygodne

Wybór mebli do pracy też, na szczęście, nie jest tak skomplikowaną sprawą, jakby się mogło wydawać, jeśli tylko uświadomimy sobie, że meble biurowe gabinetowe powinny być przede wszystkim wygodne i funkcjonalne. Nie bez znaczenia jest także jakość i rodzaj materiałów, z których zostały wykonane. W tej ostatniej kategorii zdecydowanie bryluje drewno, ale – niestety – jakość w tym wypadku wiąże się też z dość wysoką ceną.

Share: