Reklama jest dźwignią handlu – tak przynajmniej mówi stare porzekadło. Warto zastanowić się, jak reklama ewoluowała na przestrzeni ostatnich stu lat i prześledzić jej drogę do współczesnych reklam internetowych. Dawniej reklamy miały za zadanie informowania o możliwościach danego produktu, usługi. Obecnie reklamy spełniają znacznie więcej funkcji: mogą szokować, edukować, rozśmieszać. Ważne jest jednak, aby nie traciła ona swojego pierwotnego charakteru: ma być przede wszystkim przedstawieniem produktu.
Jak obecnie reklamują się marki i firmy? Co zmieniło się na rynku reklamy?

Podczas targów, eventów firmowych, konferencji

Jeszcze do niedawna najpopularniejszymi produktami reklamowymi były wszelkie gadżety z logo danej marki. Takie produkty tworzone były przez doświadczonych specjalistów z agencji reklamowych czy PR-owych. Wśród najchętniej wybieranych wymieniało się torby reklamowe z nadrukiem, długopisy, notatniki, kalendarze, parasole, kubki, smycze na klucze, pióra wieczne i wiele innych. Takie produkty rozdawane były zazwyczaj pracownikom firmy jako dodatkowe gadżety, a poza tym stanowiły uzupełnienie paczek przygotowywanych dla potencjalnych kontrahentów na targach czy konferencjach.

Reklama w sieci

W ostatnich latach niezwykle popularna i skuteczna stała się reklama w sieci. Dzięki narzędziom skierowanym do specjalistów od marketingu możliwe jest nie tylko wykupienie reklamy na konkretne słowa kluczowe, ale przede wszystkim dopasowanie reklamy do konkretnej grupy odbiorców. Oczywiście im bardziej celne określenie grupy docelowej, tym finalna cena wyświetlania reklamy jest wyższa, firmy jednak nie boją się podejmowania tego ryzyka. Reklamy internetowe tworzone są na konkretny interwał czasu lub też na liczbę „kliknięć”.

Share: